Start van het Trekvogelpad - Reisverslag uit Waalre, Nederland van Jos en Eric Wuite - WaarBenJij.nu Start van het Trekvogelpad - Reisverslag uit Waalre, Nederland van Jos en Eric Wuite - WaarBenJij.nu

Start van het Trekvogelpad

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jos en Eric

29 Maart 2009 | Nederland, Waalre

Zoals de meesten weten, hebben wij - Eric en Jos - met veel plezier het Pieterpad gelopen. Dat was en is een hele bijzondere ervaring voor ons samen geweest. Het wandelen zelf blijft iets waardevols voor ons en daarom willen we graag een nieuw traject gaan lopen. Onze keus is gevallen op het Trekvogelpad. Deze loopt dwars door Nederland van west naar oost, namelijk van Bergen aan Zee naar Enschede, totaal 383 km. De start is gepland op 26 april van Bergen aan Zee naar Alkmaar. Deze afstand is 19,5 km.

Samen lopen
Dit pad willen we samen met vrienden en kennissen gaan lopen. Via deze website geven we data door en de routes met afstanden. En natuurlijk hopen we, dat we samen veel plezier tijdens het wandelen zullen hebben. We zullen wel logistiek goed moeten afstemmen en duidelijk afspreken, maar dat is de charme van het voorbereiden. Ook kan het mogelijk zijn dat mensen wel mee willen lopen maar de afstand te groot vinden. In dat geval zoeken we een deeltraject, zodat je toch mee kunt wandelen.

Dwars door Nederland
Het Trekvogelpad is het 'langste natuurpad van Nederland'. Geen andere LAW verbindt zoveel vogelrijke natuurgebieden met elkaar. Logisch dat de Vogelbescherming meewerkt aan deze route. Het pad wordt ook wel het 'Pieterpad-Overdwars' genoemd. Van Bergen aan Zee voert de 380 km lange route door het midden van Nederland naar Enschede aan de Duitse grens. Van de duinen voert de route door het Midden van Noord-Holland langs droogmakerijen en veenweiden, veenrivieren en plassen. Dan wandel je door bossen en heiden van de Utrechtse Heuvelrug en de Veluwe. Na het kruisen van de IJssel stap je verder over de vele landgoederen van de Achterhoek. Tikt daar een specht, roept daar een uil...?
Dus sluit je aan en loop met ons mee.

Meld je aan!
Stuur een mailtje naar jos.markus@zonnet.nl als je een bepaalde dag of een traject mee wilt lopen, dan houden we je op de hoogte. We zullen in elk geval van elk traject een kort verslag doen en telkens de nieuwe datum bekend maken via deze site. Reacties op dit bericht zijn vanzelfsprekend ook steeds welkom. We hopen gauw samen met je van het Trekvogelpad te genieten.

• 02 November 2009 - 20:46

Peter:

hoi,
    heb jullie verslagen gelezen en krijg zin om mee te wandelen. jammer alleen dat ik niet de weekends kan, want dan zie ik Rob nog amper.

groetjes Peter