zondag 25 oktober 2009 - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Jos en Eric Wuite - WaarBenJij.nu zondag 25 oktober 2009 - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Jos en Eric Wuite - WaarBenJij.nu

zondag 25 oktober 2009

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jos en Eric

01 November 2009 | Nederland, Alkmaar

Een prachtige zondag tussen twee regenachtige dagen in, we troffen het echt.
Met een ferme wind in de rug en een uur extra slaap (wintertijd) hebben we genoten van het ruime en platte Noord-Hollandse polderlandschap.
De tocht voerde ons Alkmaar uit langs het voetbaltrainingscomplex van AZ, wat natuurlijk stof was om over het nieuws te praten. Regelmatig even een pauze om de energie op te laden. De eerste stop bij het pontje over het Noord-Hollands kanaal waar we dan ook de boterhammen namen.
De tocht verliep via Driehuizen naar Graft en De Rijp. Helaas waren alle rare en vreemde vogels vertrokken. We hebben we nog wel een kikker gespot. De grote trek was natuurlijk al ingezet.
Verder hebben we de namen vernomen van de oude snoeshanen waar Monique in haar jeugdjaren mee heeft gescharreld in verband met de privacy houden we die natuurlijk strikt geheim.
We hebben de route beëindigd bij fort Spijkerboor, een oud fort dat nog een onderdeel is van de stelling van Amsterdam. Hier werden we opgehaald door René, die ons eerder op de dag naar het beginpunt had gebracht. Uit een e-mail volgt nog een citaat van Monique:

“Ik moet zeggen dat ik heerlijk gelopen heb. Ik hoop ook dat jullie het naar jullie zin hebben gehad.
Ik neem aan van wel. Bij Oudejans, laatste warme chocolademelk, heb ik me nog wel zitten bedenken dat ik daar uit ging, 30 jaar geleden. Dat was echt jeugdsentiment.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos en Eric

Actief sinds 29 Maart 2009
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 24968

Voorgaande reizen:

27 April 2009 - 30 November -0001

trekvogelpad

Landen bezocht: