Vogelen - Reisverslag uit Waalre, Nederland van Jos en Eric Wuite - WaarBenJij.nu Vogelen - Reisverslag uit Waalre, Nederland van Jos en Eric Wuite - WaarBenJij.nu

Vogelen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jos en Eric

03 Mei 2011 | Nederland, Waalre

de defenitie van vogelen is ---het voor hobby bekijken (en determineren van vogels.)

Wij hebben geen ei gelegd op 1 mei hoewel het spreekwoordelijk wel zo leek. Het was dit keer flink uitzoeken en bekijken wat de slimste en handigste wijze was om op de startplaats van de vorige keer te komen. Gevogeld zeggen we dan , ook tijdens de wandeling moesten we “vogelen” hoe de route liep maar daarover later.
Op ons bericht van maart hadden we maar een echte serieuze reactie van onze trouwste medewandelaar Monique daarom konden we de wandelschoenen aantrekken. Dankzij de navigatie van de twee heren Eric en René die via de gsm ons bij elkaar hebben gebracht konden we starten.
Met het mooie zonnige weer afgewisseld met een lekker windje hebben we flink wat meters gelopen.
Behoorlijk wat meer dan de bedoeling was er is namelijk recent een vernieuwde uitgave van het Trekvogelpad die flink wat routewijzingen had ten opzichte van de oude uitgave. Complete routes zijn veranderd en gewijzigd, zelfs compleet verlegd. Hierdoor kan het voorkomen dat we gebogen over de twee boekjes (oude en nieuwe) twijfelden aan de juistheid van de signalering Waar zijn we? klopt dit wel? Zie jij een vlag?
Het effect van de wijziging was dat we 5 kilometer extra liepen op het Trekvogelpad en nu vandaag trekken onze spieren in bovenbenen, heupen en kuiten. Toch voelden we ons voldaan. Het Diemerbos was zeer afwisselend, met vele verschillende typen bomen, deels nog stammend van de Floriade 1982 (!). Vooral het lopen vanuit Diemen naar en langs de Gein tot in Weesp was bijzonder mooi en afwisselend. We hebben het gehaald. Ruim later dan gepland, stonden we op het station in Weesp.
Ondanks zijn verkoudheid haalde René ons op. Met een grote fles Spa rood stond hij klaar om onze dorst te lessen en bracht hij ons naar de gratis-geparkeerde auto in Amsterdam terug.

Nog een oproep aan de mannen! Zowel de dames als Eric kijken uit naar variatie en uitbreiding van het gezelschap! Heren, kijk eens of je tijd kunt vrij maken!
Wie loopt er mee op zondag 5 juni ? ( is de zondag na hemelvaart) traject start in Weesp en we lopen via Naarden naar station Hilversum.