Utrechtse Heuvelrug - Reisverslag uit Waalre, Nederland van Jos en Eric Wuite - WaarBenJij.nu Utrechtse Heuvelrug - Reisverslag uit Waalre, Nederland van Jos en Eric Wuite - WaarBenJij.nu

Utrechtse Heuvelrug

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jos en Eric

19 Juni 2012 | Nederland, Waalre

Eric, Heidi en Jos kwamen dit keer via fiets en trein op de afgesproken locatie en begonnen met de vertrouwde koffie van de NS (foto).
René zette Monique en Sonja op het station af met in hun bagage een familiezak Engelse drop. Tja, dat ze iets leger en lichter? huiswaarts keerden, spreekt voor zich.
Wandelen kan veel energie kosten. Ook Heidi wist dit en serveerde ons tijdens de pauzes café noir-koekjes onder het mom van testpanel. Monique serveerde de koffie en thee uit op de Westerheide.

We waren lekker vroeg compleet en konden op tijd gaan lopen. De eerste kilometer was vertrouwd en de route pikten we snel op, al gauw kwamen de vertrouwde rood-witte markeringen in zicht .
Over de natuurbrug zanderij liepen we het Gooi uit en de Utrechtse Heuvelrug op. Vele wildroosters over , schelpenpaden op en klaphekjes door. Het landschap was verrassend, bij een grote zwerfkei staan we even stil en bewonderen we de weidsheid van het landschap en Jos gebruikt de kei als fototrap.
Zandverstuiving, heide, bos en plassen… aan variatie dit keer geen gebrek. Vele mooie wolkenpartijen, dus jas aan, vestjes uit en allerlei kleding wisselen op dit thema; behalve spetters, die bleven heerlijk uit. Aan de foto’s is te zien dat we dit keer meer oog hadden voor de grote zoogdieren dan voor de trekvogels.
Ondertussen pratend en lopend met elkaar, missen we natuurlijk een afslag. Sonja neemt hierop actie en houd met verve het routekaartje goed in de gaten en bij twijfel over de tekst geeft het kaartje de oplossing.
Onverwacht snel zijn we dit keer op het afgesproken eindpunt station Baarn. Het zit er weer op. We kijken terug op een prachtige dag en lopen dit jaar beslist nog weer verder.
30 september na de zomervakantie is de dag van de volgende etappe. Het is heerlijk geweest.

Wie volgt en loopt weer mee ? Je agenda is vast nog niet (te) vol. Laat iets weten, dan vertellen we je hoe laat en hoe ver we gaan lopen.