Een zaterdag in plaats van zondag—Wandeldag 19 Okt - Reisverslag uit Den Dolder, Nederland van Jos en Eric Wuite - WaarBenJij.nu Een zaterdag in plaats van zondag—Wandeldag 19 Okt - Reisverslag uit Den Dolder, Nederland van Jos en Eric Wuite - WaarBenJij.nu

Een zaterdag in plaats van zondag—Wandeldag 19 Okt

Door: jos en eric

Blijf op de hoogte en volg Jos en Eric

24 Augustus 2013 | Nederland, Den Dolder

Tijdens de zomervakantie hebben we flink kunnen trainen, op en neer in de bergen bij 32 graden was het zweten geblazen. Hoe zal het ons vergaan in oktober als we weer op pad gaan? Hebben de beenspieren nog de conditie of, belangrijker, zijn de voetzolen nog gehard om zonder blaren te lopen.
Het beginpunt ligt vast, namelijk de minicamping Wildzicht in Leersum. Vandaar lopen we naar Rhenen (station) zodat we de volgende keer weer gemakkelijk met het openbaar vervoer de volgende etappes kunnen bereiken.
Het wordt dan een te pittige afstand (21,6 km). Een beter alternatief is daarom 15,4 km naar de jeugdherberg van Elst (Rhenen). Het adres is NJHC Jeugdherberg Elst
Veenendaalsestraatweg 65, 3921 EB Elst gem Amerongen.

Een leuk detail is dat we wel een Nederlandse berg gaan lopen, namelijk de Elsterberg - maar liefst 62,5 meter hoog! – die boven op de top ligt in een heideveld, in plaats van een alpenwei.

Wanneer gaan we lopen – dit keer geen zondag maar een zaterdag als wandeldag: 19 oktober . Het plan is dat, mocht het weer het toelaten en het niet te nat of te koud is, we de tent neerzetten op de camping. En dan kunnen we zelfs nog slaapplekken (2/3) aanbieden, mocht er iemand al vrijdagavond willen komen of zaterdag niet willen terugreizen.
Het is nog bijtijds maar noteer de wandeldatum en geef aan of je interesse hebt, dan nemen we contact op over tijdstip van vertrek vanaf Camping Wildzicht in Leersum.

• 31 Augustus 2013 - 12:58

Eveliien:

Hallo Jos en Eric,

Ik ga op zaterdag 19 oktober met jullie wandelen.

EVELIEN