De zomer is begonnen - Reisverslag uit Loenen, Nederland van Jos en Eric Wuite - WaarBenJij.nu De zomer is begonnen - Reisverslag uit Loenen, Nederland van Jos en Eric Wuite - WaarBenJij.nu

De zomer is begonnen

Blijf op de hoogte en volg Jos en Eric

15 Juni 2015 | Nederland, Loenen

Nu de dagen weer heerlijk lang zijn, de zon zich volop laat zien en voelen, kriebelt het weer voor een vervolg van het Trekvogelpad.
Midden in de zomertijd, zondag 9 augustus, lopen we weer een traject.
De puzzel is dit keer lastig: hoeveel kilometer kunnen we lopen(?), waar kunnen we afspreken, wie kunnen we verwachten, hoe komen we van A naar B… geen onbekende vragen, toch.
Dit weerhoudt ons er niet van op stap te gaan. Het lange-afstandspad is onderverdeeld in velen soorten trajecten. Het komende wandeldeel lopen we het gebied van de IJssel af, die we de laatste keer zijn overgestoken met een pontje, en dan trekken we de Achterhoek in. Halverwege kruisen we het Pieterpad en wel in de buurt van Vorden.
De rekensom komt dit keer op een flinke afstand, een geschatte 21,5 km. Het beginpunt is niet goed met het openbaar verkeer te bereiken. Daarom willen we afspreken om 10 uur bij het eindpunt en wel bij Kasteel/Huize Ruurlo ( Vordenseweg 2) in Ruurlo.
Vandaar uit is het ongeveer 20 minuten rijden naar het startpunt net buiten Bronckhorst.
Kriebelt het al? Met actief kwetteren en tsjilpen van de vogels, wuivend gras en de warmte van de zon op je huid… loop dan mee met ons. Je bent van harte welkom.
Bericht ons van tevoren, dan blijft de planning eenvoudig en weten we van elkaar op wie we wachten voor vertrek.
Voor nu alvast hele fijne zomerdagen en hopelijk tot gauw!