Wandelen op Valentijnsdag - Reisverslag uit Haarlo, Nederland van Jos en Eric Wuite - WaarBenJij.nu Wandelen op Valentijnsdag - Reisverslag uit Haarlo, Nederland van Jos en Eric Wuite - WaarBenJij.nu

Wandelen op Valentijnsdag

Blijf op de hoogte en volg Jos en Eric

31 Januari 2016 | Nederland, Haarlo

En die dag valt dit jaar prachtig op een zondag, een schitterende dag om samen met vrienden op pad te kunnen gaan. De oorsprong van Valentijnsdag gaat volgens bronnen ver terug tot in de 3e eeuw na Christus. Wij zijn meer van de vogels, bloemetjes en bijtjes, daar geldt is een andere uitleg op zijn plaats.

Omstreeks 14 februari beginnen de vogels te paren. Al in de 14e eeuw schreef Geoffrey Chaucer "For this was on seynt Valentynes day, Whan every foul cometh ther to chese his mate" (Want het was op Sint Valentijnsdag, dat elke vogel een partner kiest). Ook bij mensen zou de 'paringsdrang' op die dag de kop op steken…

Tja, ik kan niet voor iedereen in staan wat er gebeurt op zo’n wandeldag. ….. Na afloop er over schrijven of… en dat is leuker, avontuurlijker ook, wandel met ons mee!

Je/jullie hebben niet veel kansen meer, want er liggen nog twee etappes voor de boeg. En dan komen we aan het eind van het lange-afstandspad nummer 2.
We vertrekken dit keer van de parkeerplaats bij het Kulturhus ‘t Stieltjes
aan de Wolinkweg 12, 7273 SL Haarlo. De afstand die we gaan lopen is ongeveer 18,5 km. Het eindpunt waar we een van de auto’s neer zetten, is bij Tuincentrum Nijhof , Niekerkerweg 2 ,7481 TZ in Haaksbergen.

Laten we onnodig heen en weer rijden vermijden, de auto’s efficiënt gebruiken, kortom: laat even weten wie er komen en met z’n hoevelen jullie in de auto zitten. Vervolgens spreken we af waar we elkaar treffen en hoe laat. Tot gauw!