Eerste traject - Reisverslag uit Waalre, Nederland van Jos en Eric Wuite - WaarBenJij.nu Eerste traject - Reisverslag uit Waalre, Nederland van Jos en Eric Wuite - WaarBenJij.nu

Eerste traject

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jos en Eric

05 April 2009 | Nederland, Waalre

26 april is het dan zover. Samen met Monique en René gaan we een flink eind lopen. Voor Monique en René is dit eerste stuk een thuiswedstrijd te noemen. Wonend in Ilpendam hoeven zij niet ver te reizen. Wij evenmin, want we slapen de dag ervoor heerlijk vertrouwd in Castricum.

Monique en René kennen het Pieterpad ook zeer goed. Ze hebben het nog niet helemaal af, maar die laatste stukjes worden zeker nog een keer gelopen. Jos kent Monique al lang, vanaf 1995. Deze vriendschap is verbonden aan verschillende reizen, beginnend in Namibië, en later samen de wintersporten, zeilweekenden en Aruba, Tenerife. Eigenlijk veel activiteiten die ze samen delen, net als de hobbies fotografie en roeien. Beiden zijn dan ook lekker druk actief bezig, soms tot verzuchtens toe vinden hun mannen, die hen beiden ‘s avonds ook maar weer eens rustig op de bank laten zitten.

De start in Bergen aan Zee leidt ons door het Noord-Hollandse Duinresevaart. Hier mogen we niet vergeten een dagkaart te pinnen. We gaan lopen door zowel kalkrijke als door de kalkarme duingebieden. Dit moeten we aan de vegetatie kunnen zien…… toch?
We lopen door de Wimmernummerduinen. Dit is een van de weinige plekken waar het zeedorpenlandschap nog goed is te zien. Goed opletten… dus niet te veel praten onderweg!
Verder is deze tijd prima geschikt voor het zien van bloembollen. Die bloeien in de zanderige grond tussen Egmond en Alkmaar. Vast genieten.

Hoor of weet je iemand die ook graag wandelt, geef gerust de tip door.
De volgende keer na 26 april volgt het verslag van de tocht.

• 06 April 2009 - 13:14

Johan En Joke:

Leuk Jos ,weer een nieuwe uitdaging,wie weet uit wat voor onverwachte hoek je meelopers cre-eert.
    Veel succes Joke en Johan