Wandelen is gezond - Reisverslag uit Loenen, Nederland van Jos en Eric Wuite - WaarBenJij.nu Wandelen is gezond - Reisverslag uit Loenen, Nederland van Jos en Eric Wuite - WaarBenJij.nu

Wandelen is gezond

Door: jos en eric

Blijf op de hoogte en volg Jos en Eric

01 Februari 2015 | Nederland, Loenen

Wandelen is goed voor ons. Je bouwt er conditie mee op en het is goed voor je lijf en vooral niet belastend voor het lichaam, wel soms voor de tenen of voeten.
Maar wat nog meer is dat vooral ons humeur er van opknapt. Van wandelen kom je gek genoeg tot rust en daar knap je dan van op. Wandelen doe je immers in de buitenlucht en dat geeft je een fitter gevoel en het is een bewezen middel tegen spanning, boosheid en depressies.
Nog meer feiten zijn dat een half uur flink doorstappen per dag de kans op hart– en vaatziekten, diabetes vermindert. Verder worden onze botten minder snel broos en het houdt het kraakbeen op peil. Dit alles natuurlijk met fysiotherapeutische blik, voegt Eric toe!
Daarbij… wandelen is gratis en kost geen duur fitness abonnement. Het kost wel tijd. En dat is de reden dat we soms minder vaak er aan toe komen.
Ook dit jaar willen we weer gaan wandelen op het Trekvogelpad – zondag 29 maart wordt de eerste wandeldag in 2015. Let op het is in het weekend dat de klok ons weer een uurtje minder laat slapen.
Wij hopen dat we weer met een gezellig aantal op pad mogen gaan.
De route pikken we op in Loenen. Verder info volgt voor diegenen die met ons mee gaan.