Prachtige winterdag langs de Rijn - Reisverslag uit Rhenen, Nederland van Jos en Eric Wuite - WaarBenJij.nu Prachtige winterdag langs de Rijn - Reisverslag uit Rhenen, Nederland van Jos en Eric Wuite - WaarBenJij.nu

Prachtige winterdag langs de Rijn

Blijf op de hoogte en volg Jos en Eric

12 Januari 2014 | Nederland, Rhenen

Thuisgekomen en zittend met mijn handen om een warme kom chocolademelk met een scheut calvados ( een goede smaakvolle vergissing van Eric ) genieten wij nog na van een heerlijke zonovergoten winterse dag met een gouden gloed.
Het blijkt wel weer… wandelen kun je het gehele jaar door.
Vandaag genoten we met 5 personen en een Franse (asiel) hond Glamour genaamd van de tocht. Glamour genoot en liep de wandeling minstens 4 keer en hield ons bij elkaar , even een sanitaire stop was verwarrend voor haar.
Het eerste deel van de wandeling liep door de beukenbossen van de Utrechtse heuvelrug, een kleine aanpassing omdat Glamour niet overal mocht komen zorgde weer voor alertheid en kaartleeskunst maar al snel zaten we weer op de route met de bekende rood-witte kleine vlaggen.
In Rhenen gekomen, verliep de route langs de oever van de Rijn, in de uiterwaarden foerageerden niet alleen de ganzen maar ook de Przjewalski-paarden en een forse heer van het rundergeslacht die we met gepaste eerbied passeerden.
(zie foto)
Ondanks de wintertijd en kou hebben we de katjes zien bloeien evenals de bloemen van de kweepeer, de volgende keer is in april, zondag 13 april. We hopen dan het voorjaar te zien in de bloemen en planten – wandelaars zet de datum in de agenda en volg de berichten. Dan zien we jullie de eerstvolgende wandeling!

• 12 Januari 2014 - 22:53

Hanneke Van Den Ouden:

Fijn te horen. Lopend in de zon over de schitterende friese veen -en heidegronden, hebben we soms aan jullie gedacht.
    Bofkonten met het weer. Heerlijk. Graag tot de volgende keer !

• 13 Januari 2014 - 10:01

Sonja:

Het is toch knap van je Jos dat je iedere keer met het vooruit plannen er ook zulk weer bij besteld!
    Misschien dat ik de volgende keer er weer bij ben.

Groetjes,

Sonja