Mantra - Reisverslag uit Otterlo, Nederland van Jos en Eric Wuite - WaarBenJij.nu Mantra - Reisverslag uit Otterlo, Nederland van Jos en Eric Wuite - WaarBenJij.nu

Mantra

Door: jos en eric

Blijf op de hoogte en volg Jos en Eric

26 Juni 2014 | Nederland, Otterlo

Wanneer de wind blaast door de bomen en het een ritselend geluid produceert, is dat Mantra.
Wanneer we op de aarde lopen en onze voetstappen produceren geluid, dan is dat ook weer Mantra.

Tijdens het wandelen merk je eigenlijk niets van het effect wat het met je doet. Je bent bezig met praten, de route zoeken – waar staat de rood-witte vlag, enzovoort en ondertussen loop je door de prachtige natuur. Soms valt een pad tegen en lopen we op een verhard fietspad, dan ineens loop je door het bos of over de heide. Ongemerkt ben je de hele dag buiten en lopen voelt als een mantra, met af en toe een lichte verandering van ritme. Mantra’s spreken of zingen geeft een magisch effect en dat geeft me aan het einde van de wandeling ook . Tuurlijk voel ik me de ene keer stijf of moe maar altijd is het hoofd leeg en het effect vaak een loom en gezond voldaan gevoel.

Afgelopen zondag was het ook weer raak. Vlak voordat we denken te gaan starten met 4 personen voegen Hanneke en Mathijs zich er bij. Tijdens hun ontbijt viel ineens het besluit om met ons mee te gaan. Samen met Monique en Annemieke hebben we met ons zessen een heerlijke dag gehad. De voorbereiding was een beetje rommelig, zo was ik de thermoskan met inhoud vergeten evenals de rabarbertaart die nog in de koelkast stond. Dat werd gecompenseerd door de ruime hoeveelheid pleisterplaatsen die we dit keer op de route hadden. We eindigden de wandeling op het terras in Otterlo waar we bij een verfrissing alle mogelijkheden bespraken hoe we slim, handig en efficiënt, en toch ook weer veilig bij de auto’s terug kwamen.
Mocht je nieuwsgierig zijn … loop dan met ons mee op 26 oktober. Dan steken we de paden weer in en praten we je bij. De mogelijkheid bestaat dat we die koppelen aan een overnachting op zaterdag, maar dat lees je dan tijdig op de site via je bericht in de e-mail.